Snart är måndagen slut..(uppdatering)

23:05


Nu har det slutat att regna ialf..eller jag tror det :) när jag var ute på balkongen och sa hejdå till babe och skulle stänga dörren efter han så då regnade det inte...jaja men skit samma :)
Enya ligger & sover här i soffan fortfarande..hon är helt slut efter att hon vart vaken nästan hela dagen...få se när hon vaknar och vill ha mat..bara det inte blir för sent för då väcker jag henne och ger henne mat..orkar inte sitta uppe hur länge som helst heller...

Mamma kommer hit imorgon..det är ju gå dagen imorgon som alla andra tisdagar haha :) har blivit en tradition för mig och mamma :) ska passa på att traska till BVC ...kul & se vad pluttan väger och hur lång hon blivit....
messade mami att jag hör av mig imorgon när vi vaknat & är typ klara,så då åker hon hemifrån...
imorgon måste jag tvätta (igen)..tvättmaskin går i högvarv känns det som..så är det med en lite plutta i huset :)
måste nog dra en sväng med dammsugaren med...

jävlar vad mörkt det är ute...det är verkligen höst...det var inte länge sen det var ljust vid den här tiden..det går fort...på lördag är ju enya 6 veckor..tänk vart har dom sex veckorna tagit vägen ?..det går så himla fort...
men nu är jag helt återställd efter förlossningen i alla fall...har vart det ett tag men men :)
skönt är det ialf...få se när mensen kommer igång igen då..har vart sååå skönt att slippa den haha !
men det var ju bara 5 veckor sen jag födde enya så det kanske dröjer nån/några vecka/veckor till (hoppas jag)

Imorgon lovar jag att ladda upp nya bilder på enya..har inte orkat eller haft tid att göra det men imorgon då ska jag fixa det !!!

Nä nu räcker det för i kväll...

bloggar imorgon nångång när jag har tid...

Hej igen

23:58

Enya sover fortfarande..hoppas hon vaknar snart och vill ha mat..är bra trött nu...

läste lite på nätet och det finns nått som kallas utvecklingssprång på bebisar..och den första fasen är vid 5 veckors ålder..och enya är ju 5 veckor (blir 6 v på lördag) ...
så det stog bla att bebisar som är i första utvecklingssprånget är mer vaken,skriker mer osv osv osv(orkar inte skriva allt)...

så lilla pluttan är i fas nr 1 nu :)

ja då vet man det...hade hört talas om det förut men tänkte inte på det..men kom & tänka på det tidigare ikväll..

Nä nu får pluttan gärna ta och vakna snart..är dödstrött nu..vill soova !
mina ögonlock är väääligt tunga just nu....

hörs!

Kommentarer
Postat av: Lina

Vad skönt att du känner dig återhämtad!! Tror det tog ungefär 1,5 vecka innan jag kunde gå som vanligt efter snittet men sen så kände man sig som vanligt förutom den där degklumpen till mage man har!! Hoppas du slipper få mensen tillbaka tidigt! Jag fick tillbaka den trotts att jag "ammade" (pumpade) exakt 4 veckor efter att Viggo föddes! Jippi!!! eller inte...

2009-09-29 @ 09:02:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0