mina tankar kring förlossningen..



God kväll...

19:57


Sitter vid älsklings dator just nu och lyssnar på musik..han kollar på tv med enya vid sig :)

Åkte hem till mormor&morfar lite efter 15:30 tiden..Mormor vart så glad av att ha oss där...
morfar var ute och gick när vi kom dit...enya sova nästan hela tiden medans vi var där..momor bjöd oss på mat och efterrätt =)
sen vaknade enya och var vaken en lite stund..frågade om mormor ville hålla enya en stund om hon ville..vilket hon ville =)...sen vart enya kinkig..så tog jag henne så vart hon tyst hahah fjantis =)
morfar kom efter en stund oxå,...gav dom bilder på enya oxå...satt hos dom 2 timmar..sen åkte vi hem...

timmarna har rullat på snabbt idag med..är bra trött nu känner jag...helt slut..

20:00 färjan
21:00 svenska hollywoodfruar

det är kvällens tv tittande för våran del =)

imorgon kommer mamma & syster susanna hit så ska vi gå våran tisdags promenad :)
ska ringa mamma imorgon när jag & enya vaknat och så..så ska vi bestämma när dom ska komma hit..
jag & kristoffer tar BVC på fredag i stället..hade ju tänkt att ta det imorn men tar det på fredg istället...

tittade nyss på alla BB bilder...på vissa kort har jag såna hemska smärtor så jag nästan ryser när jag ser det...fyfan vilken pärs det var...sen tog älskling kort på mig när dom la enya på mitt bröst när hon precis kommit..känns så jävla hemskt att jag inte minns ett jävla skit..minns inte att jag hade henne i famnen,minns inte att hon skrek,ja jag minns ingenting..jag missa den första mysiga stunden..det känns så jävla piss..och innan jag vart mig själv när jag vaknat..det tog ju ett bra tag..visst fick jag min första mysstund med henne sen men det är inte samma sak...skulle så gärna ha velat vara "med" när hon kom..men jag minns INGENTING !!!!!!!
var helt borta !!!!!!!!

nästa barn ska komma med snitt..det är en sak som är säker..tänker inte gå igenom samma hemska förlossning en gång till..visst den andra förlossningen kanske blir lättare ..eller värre det vet man ju inte..tänker inte chansa..vill inte uppleva den hemska smärtan & hur jag mådde en gång till..det är det värsta jag vart med om..visst det ingen kan påstå att det är skönt att föda...SJÄLVKLART ska det göra ONT..men att jag inte fått sova nått på 2 dygn innan och sen en sån hemsk & långdragen förlossning och at jag vart så borta !nää det vill jag verkligen inte uppleva igen...trist att min första förlossning skulle bli en "skräck"...man vill ju minnas tillbax & tänka att sin förlossning var "bra"  osv osv...Så snitt blir det garanterat nästa gång !!!!!!!!!!!!!!!!!!

men att se sitt barn för första gången..fyfan vilken känsla..börjar nästan gråta nu av bara tanken :) det är en magisk stund att se sitt vackra välskapta barn !!! ingen lycka kan mäta sig med den lyckan att se sitt nyfödda barn man burit i sin mage i 9 månader..
dom banden man får direkt till sitt barn..fyfan vad jag ÄLSKAR vår älskade dotter..trots min hemska förlossning så är det LÄTT värt besväret !! helt klart...

Nu räcker det för stunden..ska gå och se på tv nu !!!

bloggar senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0