torsdag..är dom idioter på riktigt ?

13:01

jag blir galen...hör på fan..

igår åkte vi ju till förlossningen för att vattnet gick i tisdags kväll vid 19:00 typ..
så träffa jag ju en barnmorska + en doktor där..

doktorn: kom det mycket vatten?
Jag: ja trosorna vart helt blöta + att byxorna vart blöta..
doktorn: ja det låter som riklig vattenavgång..
doktorn:har det kommit mer?
jag: ja ev är inte 100% säker men tror det
doktorn: okej om det kommer mer så hör av dig imorgon (idag torsdag) så får jag komma in.
jag: okej !

sen på kvällen så ringde jag förlossningen och fråga att om värkarna inte bli regelbundna att ska jag bli igång satt imorgon kväll (idag kväll) ?

då säger samma bm i telefon som jag träffa där..att nej jag & doktorn kom fram till att det inte var vattenavgång du hade..
nähe?...så sa jag att men hallå trosorna vart helt blöta + brallorna..ja men det kan ha kommit "vatten" från blablabla i magen..typ att det finns 2 hinnor osv..happs..så hon sa att hon avskrivit från min journal att det inte var vattnet som gått..
men ja sa att vid 19 tiden kom det massa vatten sen kom det lite till efter en stund..nä då säger hon att om vattnet går så kommer allt på en gång och ingen mer..

älskling vart orolig och ringde upp förlossningen och prata med samma bm som jag pratat med..
då säger dåren till barnmorska att nä men om vattnet går så kommer det först mycket o sen lite då & då..
att det är det bland det svåraste att bedöma om vattnet gått osv..


och doktorn sa till mig att det låter som vatten avgång..så säger idioten till barnmorska att näää vi kom fram till att det inte var det...

happs kristoffer ringde sin mamma och prata..då fick hon "nog" o ringde förlossningen o fråga lite..samma barnmorska svarar då med..så frågar K mamma att varför undersökte ni inte henne ? (mig alltså)
då säger bm att nä om vattnet gått så vill man inte undersöka helt för att det inte ska bli infektion osv..

men är hon puckad i huvudet på riktigt ? först säger dom till mig att det var vattnet som gick..sen var det inte det osv..sen så undersöker dom inte ens mig ?...för att se om jag är öppen eller om det var vattnet som gick..

vart så jävla förbannad igår så jag höll på att bli galen !!!!!!!!!!

imorgon ska jag ringa MIN barnmorska och höra om hon kan undersöka mig för att se om jag är öppen & om vattnet gått..om hon inte har tid ja då ska nån annan göra det..nån SKA undersöka mig..för om nån undersöker mig och säger att allt är lugnt..ja dåså då är det bara o vänta & se...men inte fan tänker jag gå runt o vara orolig varje jävla dag för att dom i västerås är störda och säger OLIKA saker..samma människa säger OLIKA saker till oss alla...jävla mupp..så jag litar inte ett smack på vad hon sa !

och så har jag haft mega värkar i flera dagar..jag står snart inte ut !!!!!!!!!!!!!!!!
inatt sov jag liite bättre än nätterna innan ialf !!!! men hade så jävla ont i natt med =( har haft rätt många värkar sen jag vaknade....

så jag är allt annat än glad just nu.....




Kommentarer
Postat av: Mikaela

Men vilka konstiga lirare :S



Förmodligen några som fick ur och dit hästarna, idioter..

2009-08-20 @ 15:57:28
URL: http://m1kae1a.blogg.se/elias/?tmp=192117
Postat av: Camilla

Hej Mia!

Hoppas att de är bättre nu och att du åkt in för förlossning! :-) Lycka till!

2009-08-22 @ 00:56:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0