Min förlossning...



Här kommer min förslossnings berättelse...kommer nog inte ihåg exakt men det jag kommer ihåg ialf :)

Fredag den 21:a så hade jag såna fruktansvärda värkar...hade haft det hela natten..mellan 5-10 minuter mellan värkarna..(även 2 nätter innan)...ringde förlossningen på morgonen..dom bad mig avvakta om jag kunde...
älskling gick och la sig..jag kunde verkligen inte sova...så efter två timmar ringde jag förlossningen igen och sa att nej nu orkar jag inte vara hemma mer...då bad dom mig komma in..väckte älskling och sa att nu åker vi in..stackaren hade bara sovit 2-3 timmar..och han hade ju jobbat natt och kom hem efter 06:00...packade mina saker och bebisens...hundarna rastades o ringde mamma och berätta läget...sen åkte vi...

väl på förlossningen så fick vi ett rum...fick sån där grejs runt magen som mäter värkarna och kollar bebisens hjärtslag..fick ligga med en sån ett tag..värkarna avtog lite grann...
sen fick jag sätta på mig såna där sexiga trosor med en jätte blöja i haha...
efter ett tag började värkarna komma igång igen....timmarna gick och jag fick ondare och ondare..dom undersökte mig lite då & då...

jag & älskling gick en promenad..skönt att komma ut men fan vad ont jag hade...

sen sent på em så fick jag ta mig ett jätte varmt bad..det hjälpte lite grann..dom lyssnade även på bebisens hjärtljud när jag låg i badet....

sen på kvällen + hela natten hade jag så jäävla ont..hade så ont så jag börja gråta..grät & grät....fick lustgas det hjälpte en aning men inte helt så klart..

sen minns jag inte tiderna men nångång tidigt på morgonen den 22:a så kom en doktor in så fick jag ryggbedövning..men då hade jag så jävla ont redan så jag tyckte inte att det hjälpte ett skit....

grät & skrek av smärta när värkarna kom....sa till dom att nu skiter jag fan på mig..(kändes som det)..dom sa ja det är bra..alltså dom mena att bebisen kommer neråt och neråt :)

jag var sååå trött och hade så ont & grät...hade lust och ge upp....

sen fick jag nå super duper krafter på slutet och krysta och krysta..fråga hela tiden om det inte var över snart men icke..fan vad jag fick krysta och kämpa...

05:39 ploppa älskade enya ut ! direkt när hon kom ut ur mig så vart jag helt borta..minns ingenting efter det..minns inte att hon skrek,minns inte heller att dom la henne på mig mage...så älskling fick ta henne direkt..dom försökte väcka liv i mig men jag reagera inte....

sen vaknade jag till liv efter 1,5 timmar typ..vart helt borta när jag vaknade..mådde bra konstigt....sen efter 1 timme så var jag nästan mig själv....men var mer eller mindre konstig hela dan  ...
var så jävla pissnödig...en bm hjälpte mig till toan...kom ingen jävla kiss....
så dom la in en slang där nere (hehe)...så jag kissade i en påse som jag fick ha hängandes efter mig..

åh när jag fick se min dotter för första gången...åhh så vacker hon var !!!!! dom hade haft henne framför mig och sagt att jag fick en dotter men jag reagerade inte..vet inte vad som hände mig...jävligt läskigt är det ialf..har inget minne alls!!!

ja så fick timmarna och sen fick vi komma till bb...där fick vi ett rum....messade /ringde runt o berättade till folk :)
sen skicka jag mms till mamma & pappa på enya :) vad dom hade vart oroliga för min skull =) och tänkt på mig...

sen behöver jag nog inte berätta mer eftersom dagarna rulla på och så...
åkte hem måndag den 24:e....på kvällen for vi hem..åh vad sköönt det var att komma hem..eller först så åkte vi hem till mamma och comp för att hämta hem hundarna därifrån..sen hem....

på tisdagen åkte vi tillbax till västerås..för återbesök...sen tog jag bort kisspåsen hemma på morgonen på tisdagen..
älskling fick inte följa med in pga av svininflusensan..så han åkte och gjorde lite ärenden under tiden..
så undersökte dom mig o så fick jag pinka osv..allt var bra!!! sen vägde dom enya...hon la på sig så fint så....

ja sen så kom älskling så åkte vi hem...helt slut när vi var hemma..man är verkligen inte i form för att åka runt och flänga dagar efter att man fött barn...men men,,,,

ja det var min förlossning ...tog inte med precis allting för då skulle ni inte orka läsa haha..men det var det "viktigaste"

och imorgon blir enya 1 vecka...älskade enya !!!!!!!!!!!!!!!! förra fredagen vid den här tiden hade jag redan så ont så ont! usch.....är så jävla skönt att det är över.....

älskling tog ju en massa kort under förlossningen..och jag minns ingenting av dom bilderna han tagit..det är så jävla läskigt...sen filmade han en snutt...minns inget av det heller..vet inte vad som hände mig..älskling vart ju orolig och fråga att vad är det som händer henne...då sa bm att jag vet inte.....så det är ett mysterium...

ja jag är ialf jävligt glad att det är över och att vi fick en frisk & en underbart vacker dotter !!!!!!!!


just ja kom på en grej...efter att jag fick ryggbedövningen så avtog värkarna lite..så jag fick dropp som satte igång värkarna igen..dom fick öka styrkan två gånger innan dom hemska värkarna kom tillbax!


Kommentarer
Postat av: Lindsey

gud de lät som en tuff förlossning, skönt för dig att den är över nu :D



med mig och pyret är allt bra, ungen kickar och rör sig hela tiden :)



jag har inte mått så bra med mig själv, haft panikångest i flera år osv, så därför tyckte min barnmorska att jag skulle prata med en barnmorskepsykolog :)



hur känns det att ha en liten bebis i huset nu då? :D

2009-08-28 @ 12:19:51
URL: http://creadiem.webblogg.se/
Postat av: Johanna

låter läskigt att inte minnas nåt, men nu är det över och ni kan njuta av eran lilla prinsessa :D Huvudsaken är ju att både du och Enya mår bra nu :D Puss

2009-08-30 @ 00:59:08
URL: http://metrobloggen.se/johanick

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0