1 augusti...Idag åkte hästarna =(



hej...nu är vi hemma...

vi åkte hem till mamma & pappa vid 09:00 tiden..var där kvart över..bad pappa ta in hästarna i stallet så gick jag in och fixa det sista med fodervärdsavtalet....sen lite innan tio så gick jag ut till stallet & borta hästarna och myste lite med dom =(
karro & dom kom vid 10:00...åsa kom typ tio över...så karro lassa in alla hans grejer i bilen..så prata vi på..
sen när åsa kom så la dom in polas saker i bilen..så tog vi ut hästarna till grusvägen..gorm lassades på först..men det var en del bökande med han...men till slut gick han in där...sen var det polas tur att gå in i åsas transport...min prinsessa är ju så duktig så..hon står och funderar en stund sen kliver hon i snällt ! men vad hästarna skrek efter varann..det gjorde ont i hjärtat =( fick bita mig i läppen hela tiden för att jag inte skulle börja grina...
ja så åkte åsa iväg med transporten..så då åkte jag & älskling efter med bilen..karro & dom åkte oxå iväg sen...
väl hos åsa så lasta jag av henne....så gick vi till hagen där holly (åsas häst) stog och vänta :) knäppte bort grimskaftet o dom lukta på varann och börja käka gräs sen haha =) ingen spring eller nått...haha...
och holly är som gorm att han bestämmer...alltså inte dum eller så utan han bestämmer bara..o det visste pola på en gång ...hon visste sin plats...så det var skönt att allt var lugnt..stog o fota dom lite o gav massa morötter till dom...sen gick vi till åsa...och skrev på kontraktet....ja och sen åkte jag & älskling hem till mamma & pappa igen en sväng...
käka mat & prata osv.....
sen for vi hem..var tvungna att åka förbi där pållarna går nu...(man ser från vägen)..o dom stog lugnt och käka gräs..
men det känndes i mitt mamma hjärta att lämna henne där..fast jag vet att hon kommer att få det såååå bra !

men ändå...ska messa åsa nån dag här snart och höra hur det går..kommer gå galant men ialf jag vill ju veta :)
sen när man ska hem till mamma & pappa så kommer vi åka förbi o stanna o ge gott till pållarna :)

messa karro nyss..o frågade hur det gått dit & sen väl framme i v-ås..och fick till svar att allt gått bra och han funka fint med dom andra hästarna...så det känndes skönt det med !!!
nu kan man slappna av och hoppas på att bebben vill titta ut snart =)

fotade ju amapola & holly..ska lägga upp dom bilderna lite senare..orkar inte göra det nu..för så måste jag gå till älsklings dator o ladda upp dom där först osv..så jag tar den senare =)
kika in senare igen så får ni se bilderna på pållarna !!!!

14 dagar kvar till bf !!!!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0