valborgsmässoafton+pundar grannar

God dag !!!!

idag är det torsdag..inte en vanlig torsdag utan det är valborgsmässoafton..inte för att vi brukar "fira" till det men ändå :)
tommy (storebror) fråga mig i förrgår om jag o älskling ville komma upp till dom o grilla o kika på brasan ...men brasan skippar vi för att våra hundar är såååå rädda för smällare..och så klart kommer några ungjävlar smälla smällare det är ju garanterat....så ska ringa till tommy o säga att vi kan komma upp o grilla och så..sen drar vi hem till hundarna..för som sagt dom är nå sjukt rädda för smällare..och då vill jag vara hemma med dom när det smäller ...dom är ju så rädda att dom skakar och flåsar (ivärsta fall)...så när vi ätit o så..så går vi hem till hundarna igen o hoppas att inga dårar smäller med smällare....

jo mamma ringde min mob i morse o väckte mig :) vid 09:51....mamma sa men ring till läkarstation..mmm sa jag :)
klev upp efter nån minut..sen så ringde jag..fick vänta i telefon kön typ 6 min...sen så kom jag fram..sa att jag är gravid och att i helgen ska ja på "släkt" träff o 2 barn har/haft vattkoppor..o mamma är inte hundra på om jag haft det när jag var liten..då fråga hon vilken vecka jag är i...sa att jag är i vecka 25...då sa hon att det är lugnt..om jag inte haft det o skulle bli smittad så är det ingen stor fara..utan om jag skulle vara nära beräknad förlossning då skulle det inte vara bra osv osv...så det var helt lugnt sa hon...så hoppas jag har haft det när jag var liten...för tommy & susanna har haft det..så mamma tror att jag åxo fick det då när dom hade det..men nu har jag ialf ringt o kollat att det är lugnt !!!!! så imorn ska vi upp till mormor& morfar och grilla...

igår kväll vid 23:30 tiden så var det en jävla trafik på våran lilla väg här framför huset..kollar ut o då var det nå pundare som typ flytta in i ett av husen mitt imot...vem fan flyttar in halv tolv på kvällen ? jo alla alkisar/knarkare som bott här under åren..det är dom som flyttar in så sent..normala människor flyttar in på morgonen/dagen eller på kvällen åxo..men inte på natten..herregud vad trött jag blir...va ut med hundarna för en liten stund sen o ser en budfirma lastbil står vid vägen..happs ännu en pundare ska flytta in...suuuuuuuck säger jag bara...det har ALDRIG bott normala människor i dom där huset under alla dessa jävla år ...minns när jag var liten o bodde här..då var det åxo knarkare eller alkisar..
MEN ingen jävel har bott i dom där husen under vintern...varför ? jo för att det är svindyrt att bo där då..så dom här grannarna kommer stanna kanske 3 månader..ALLA grannar under alla dessa år så har dom max bott där till max hösten..sen flyttar dom....så under vintrarna står dom helt tomma..och det är SKÖNT !!!!!! borde riva dom där skit husen..dom är ju skabbiga...inge frächa för 5 öre....
kul o ha dom husen mitt i mot..eller inte....men men......

Ja nu vart det ett långt blogg inlägg :)

skriver senare igen !!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0