ridit !

Hej bloggen :) nu är vi hemma..åkte kring 15 tiden hem till mamma..väl framme så åt vi mammas egen gjorda pizza..som var super duper god...sen ner och byta om till ridkläder..tog in Pola..borsta och greja..red barbacka idag med...vill att det ska bli helt bra innan sadeln åker på igen..och det är ju sååå skönt och rida barbacka :) + att man får sån härlig kontakt med hästen..man känner minsta lilla grej..pola verkar gilla att jag rider barbacka på henne ialf :)
susanna följde med som sällskap på cyklen :) red iväg kring 16:00...pola var på rädd humör idag..pga av att josefin& emma gömmde sig i en buske..pola vart skit rädd..sa åt susanna å titta vad det var..om det var en älg eller så..för pola ville inte framåt..kännde hur hon andades och jag kännde och HÖRDE hennes hjärta dunka..SÅ rädd var hon ! har aldrig vartit med om det dom här många åren jag haft henne...stackars min bebis ! hon var på sin vakt hela vägen..skrek åt dom att komma fram för i helvete...så kommer dom fram..sa åt dom att fattar dom ingenting eller..pola reagera som hon skulle..alltså att fly..men josefin (min lillesyrra) har vett i skallen..men hennes kompis emma verkar inte ha det..hon hade väl lura till jossan till det..för josefin brukar ha mycket häst vett...hon är så försiktig och snäll o lugnt runt hästar..hmm men sa åt emma att låt det var sista gången..å hon verkade fatta..hoppas det !!!! annars jävlar !!!

ja red dryga timmen..det var mörkt när jag & susanna kom tillbax till stallet igen...tur med sällskap ialf :) trevlans o ha nån att prata med...

Ja sen borsta ja..pola vart lite svettig så på med ett innetäcke och gav henne hö i stallgången..där fick hon stå lös medan jag mocka lösdriften..gormis fick åxo hö,fast ute då :)

ja sen borsta jag henne och så...hon var så gott som torr..släppte ut henne sen..sopa stallgången..fixa hö och så..rasta wilma & hugo...sen bytte jag om till vanliga kläderna..in och säga bye bye till mamma :) sen åkte jag & älskling o shira & kita som även var med till mami :) dom fick busa o greja..

när vi kom hem så tände jag alla fönsterlampor så klart :) som alltid..sen tände jag värmeljus...räkna o vet ni hur många ljus jag förbrukar varje dag ? 9 ljus...de är rätt mycket..haha.och idag vart det 11 ljus för jag la 2 ljus i en grej i "hund" rummet..

har 4 värmeljus i köket i det lilla fönstret..och 2 här i vardagsrummet..1 i hallen ( det är en sån som man lägger värmeljus under o ovanför är det en doft grej som smälter,som ja fått av min bästa amanda )

och 2 på brudkistan utanför toan typ..

o nu la jag 2 i hundrummet..

och gravljuset är på så klart !! så sibbe ner på oss =)

Ja onödig fakta kanske :) hahaha..men nu vet ni det ialf....


har skriv kramp snart vi hörs senare hohoh...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0