rent...

Nu har jag gjort detta;

* lagt ut mattorna på vädring ute
* skaka mattorna
* dammsugit alla rum
* skurat alla rum
* bäddat sängen
* tänt lukt ljuset
* laddat alla värme ljus hållare med värme ljus (dom tänds när det börjar mörkna) =)
* vattnat blommorna...både ute och inne
* städat toan
* dammtorkat över allt

Ja det var nog allt...nu luktar det såå underbart..älskar när det luktar nystädat...därför städar jag så ofta haha...nej men jag hatar att ha "stökigt" eller vi har aldrig stökigt eftersom jag är så pedant...men hatar att se grus på golven av hundarna å så...finns inget bättre än ett rent frächt hus...åhh :)

fattar inte dom som har stora klädhögar på golven..och går förbi bara..låter de ligga där i veckor...*spy-smile*
och låter disken ligga framme och lukta fast man har diskmakin..och har stooora högar att tvätt i tvättstugan...usch sånt hatar jag !!!värsta jag vet är stök !! klarar inte av det....

och så tycker jag att det är tjejens/kvinnans plikt att städa och hålla i ordning om man är hemma hela dagarna medans killen/mannen jobbar..det är SJÄLVKLART för mig...
fast jag jobbar så städar jag och håller i ordning,tvättar hänger upp tvätt tömmer diskmaskin osv..listan kan göras lång..men vissa tycks inte fatta de..vissa går och bara ser på medans klädhögarna växer diskhögen blir högre tills den andra partnern gör något,,,,illa illa...

som här hemma hos oss..jag sköter städningen,disken och tvätten osv..medan kristoffer sköter dom "tyngre" sysslorna så som hämta in ved,tända pannan ...det funkar kanon för oss..det blir sjävklart för oss..eftersom jag ÄLSKAR att städa och hålla rent...

ja men så tycker och tänker jag ialf..nu har jag fått skriva av mig :)

det spöregnar ute..fan vad trist..jag som hade tänkt att gå en riktigt lång promenad med hundarna..men men hoppas det slutar snart !!!

vi hörs !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0